20 Ekim 2014 Pazartesi

Son Gün Macerası

İznimin son gününde son bir kez balık peşine düşme niyetindeydim. 20 günlük iznimde kimi sabah çapariyle palamut kovaladığım, kimi zaman akşam zokayla dişli peşine düştüğüm Halil abiden niyetimi nihayete erdirecek telefon geldi. Kısa sürede çok iyi arkadaş olduğumuz Halil abinin teknesiyle hırçın karadeniz sularında ilk tekne balıkçılığı deneyimlerimi yaşadım. Halil abi palamutçu, ben lüferci; sonunda planladığımız uzun olta avımızı iznimin son gününde
gerçekleştirecektik.

Saat 16.00 da Halil abinin çekeğinde buluşmak üzere sözleştik. Alelacele işlerimi tamamlayıp yola
çıktım. Yine de geç kalmıştım, gittiğimde Halil abi tekneyi suya atmış beni bekliyordu. Vakit kaybetmeden engin maviliklere açıldık. Meramıza gelene kadar son hazırlıkları yapmaya koyulduk. Halil abi favori sahtesi Duel Hardcore Minnow u hazırladı. Bende yeni edindiğim Yozuri Crystal Minnow kırmızı kafaya sanş verdim. Yaprak zarganaları sahtelerimizin arkasına takıp vardığımız meramızda suyla buluşturduk.

Daha 5 dakika geçmeden Halil abi ilk balığı aldı. Bu sezonun en iri lüferiydi, ''Neredeyse kofana olacakmış'' diyerek livarımıza koyduk. Yaklaşık yarım saat geçtikten sonra takımımı kontrol etmek için çektiğimde sahtemin arkasındaki yemin olmadığını gördüm. Takımımı tekrar yemleyerek suyla buluşturdum. Bu arada Halil abi ikinci, hemen ardından üçüncü balığı aldı. O balıkları alırken bende kameramanlık yapıyordum. Kısa bir süre sonra beklenen an geldi. Misinadaki ağırlık inanılmazdı, belki de ilk uzun olta deneyimim olduğundandır. Hemen ayağa fırlayıp hiç boşluk vermeden çekmeye başladım. Heyecendan nasıl hızlı çektiysem balık bi anda yüzeye çıkıp sudan dışarı fırladı. Hemen misinayı olabildiğince suya yaklaştırıp balığı tekrar suya indirdim. Son bir hamleyle balığı tekneye almayı başardım. O anki heyecanım inanılmazdı. Yakaladığım en büyük lüferdi bu. Halil abinin ilk balığı boyundaydı bu lüfer de.

Hava kararırken dördüncü balığını alan Halil abinin keyfine diyecek yoktu. Palamutçu Halil abiyi Lüferci yaptık galiba derken, birer tane sarıkanat alınca avımızı sonlandırarak 5 lüfer ile geri dönüşe geçtik. Gecenin karanlığında zokacıların ışıkları arasından geçerek, çalkantılı karadenize lüferleri emanet edip limana girdik. Tekneyi karaya aldıktan sonra bir kaç kare fotoğraf çekerek Halil abiyle vedalaşıp helalleştik. Tabi bir sonraki beraber yapacağımız avda buluşmak dileğiyle.