29 Mart 2013 Cuma

LRF - Bahar Bereketi

Baharın gelişine hiç bu kadar sevinmemiştim. Kapıdan baktırıp kazma kürek yaktırmak gibi kötü bir üne sahip olan Mart ayının da çıkmasıyla birlikte bahar mevsimi kendini iyiden iyiye hissettirmeye başladı. Baharın gelmesiyle birlikte karadaki mucizevi değişimin bir benzeri de denizin altında yaşanıyor. Havanın ısınması, çiçeklerin açması, parkların rengarenk lalelerle bezenmesi bir yana beni asıl sevindiren denizin altındaki değişim oldu. Yaklaşık 3 aydır balıktan uzak kalışımın sıkıntısını geçtiğimiz günlerde Samsun'da gerçekleştirdiğim keyifli zargana avıyla atmıştım. Mart ayının son günlerine denk gelen senelik iznimin Kocaeli'de ailemle geçireceğim kısmı ise İzmit körfezinde av yapmak için güzel bir fırsat olabilirdi. Özellikle son bir kaç yıldır bahar ayları İzmit körfezinde son derece bereketli geçiyor. Bu berekette, arıtma tesislerinin kurulmasıyla birlikte körfez sularının temizlenmesinin ve körfezde gırgır avcılığına getirilen yasağın etkili olduğunu düşünüyorum.

Bir önceki sene Mart sonlarına doğru Gölcük'te 2.5 g'lık zokayla aksiyon verdiğim silikon kurtlarla bereketli azman istavrit avları yapmıştım. Hatta kısa bir dönemle sınırlı kalan denemelerimde aynı yöntemle bir kaç iri mırmır ve baltabaş karagöz yakalama şansı da bulmuştum. Sadece iki gününü Kocaeli'de geçirebilecek olsam da bu seneki iznim de geçen sene güzel balık aldığım döneme denk geldiği için heyecanlıydım. Kocaeli'deki iznimin ilk gününü olta atmadan, işlerimi halletmeye ve ailemle ilgilenmeye ayırdım. İkinci günün akşamı ise 10:30'daki otobüs saatimden önce olta atmak için 1-2 saat vaktim kalmıştı. Bu vakit aralığında bir önceki sene aynı dönemde yaptığım avlardan edindiğim tecrübelere istinaden hafif zokalar ve silikon kurtlarla deneme yapmaya karar verdim.. Hedefimde her biri 200-500 g arasında değişen bu bölgeye özgü azman istavritler vardı. Eğer şanslıysam aynı yöntemle iri bir mırmır, karagöz ya da levrek de yakalayabilirdim. Her balık değerlidir ama ne zaman bu bölgede aynı yöntemle avlansam gönlümden iri bir mırmır yakalamak geçer.

Otobüs saatinden önceki hazırlanma zamanımı da hesaba katarsam balıkta oyalanmak için 1-1.5 saatlik bir vaktim vardı. Bu bölgede balığın hangi saatte vurmaya başlayacağı belli olmadığından bu süre zarfında güzel bir şeyler yakalayabilmeyi umuyordum. Akşam hava karardıktan sonra saat 8 gibi önceden verim aldığım bir iskeleden olta atmaya başladım. Pembe renkli silikon kurta aksiyon vermek için kullandığım zokamı kıvrık palalı bir kancaya 1.5 g'lık kıstırma kurşun ilave ederek kendim hazırlamıştım. Aklımda azman istavritten çok mırmır olduğu için silikon kurtu dibe yakın yüzdürerek aksiyon veriyordum. Henüz ikinci atışımı yapmıştım ki sağlam bir vuruş aldım. Oltanın ucundaki balığın kafa atışlarından istavrit olmadığını hemen anladım. Kısa bir mücadeleden sonra güzel bir mırmır tüm asaletiyle suyun üstünde yatıyordu. Kepçe kullanmaya gerek görmeden balığı dikkatli bir şekilde iskeleye aldım. Vaktim çok kısıtlı olduğu için balıkla çabucak bir kaç fotoğraf çektirip tekrar oltamı salladım. Balıksız geçen uzun kış aylarından sonra bu fırsatı iyi değerlendirmeliydim. Bu arada ilk balıktan sonra kendi hazırladığım 1.5 g'lık zokaya bir kıstırma daha ilave ederek 3 g'a dönüştürdüm. Amacım silikonu daha kolay dibe indirerek dipte aksiyon vermekti. Bir kaç atış sonra dipte sağlam bir vuruş daha aldım. Şansıma ikinci balık da ilk yakaladığım balık gibi 600 g civarı bir mırmırdı. Peş peşe iki mırmır yakaladığıma göre dipte kalabalık bir sürü olmalıydı. İçimden bir ses bu avın bereketli geçeceğini söylüyordu.





Üçüncü vuruşta yakaladığım balık sert kafa darbeleri vurmak yerine düz bir şekilde sağa sola yüzüyordu. Mırmır olmadığı belliydi. Mücadele şeklinden anladığım gibi 250 g civarı yakışıklı bir azman istavriti zorlanmadan dışarı aldım. 15 dk içinde 3 güzel balık yakalamanın verdiği keyifle ava devam ettim. Dördüncü vuruş diğerlerinden çok daha kuvvetli oldu.  Kaloma açmasına bakılırsa oltanın ucundaki çok iri bir mırmır, eşkina ya da karagözdü. Birkaç fişeklemenin ardından yorulup yüzeye yaklaşan balık gücünü toplayıp tekrar dibe fişeklediyse de sonunda iyice yorulan balığı yüzeye çıkararıp kepçelemeyi başardım. 800-900 g arası koca kafalı bir mırmırdı bu. Dördüncü balıktan sonra keyfim iyice yerine gelmişti. Çok kısa süre içinde 3 iri mırmır ve 1 azman istavrit almıştım. Artık yarım saat daha olta atıp avdan gönül rahatlığıyla dönebilirdim.





Son yarım saat içinde 4 azman istavrit daha yakalayıp avı sonlandırdım. İlk defa LRF yöntemiyle bir avda birden fazla mırmır yakalıyordum. Bu kadar kısa süre içerisinde böylesine keyifli ve bereketli bir av yapmanın verdiği mutlulukla otobüsüme yetişmek üzere evin yolunu tuttum. 



7 yorum:

  1. Merhaba Savaş Abi,
    Öncelikle bu güzel raporları ve önemli teknikleri bizimle paylaştığın için çok teşekkür ederim.Gerçekten bulunmaz bir fırsat. Benim merak ettiğim iki konu var. Özellikle silikon ile mırmır avı hakkında. İlk olarak kullandığın silikonun özellikleri nelerdir ve Türkiyede bulunabilir bir ürün müdür ? Diğer sorum ise kıyıdan yapılan atışlarda silikona aksiyon verirken kamışla ne gibi hareketler yapmalıyız ? Bu konuda bir video ekleyebilirseniz eminim bir çok takipçiniz için önemli bir kaynak olacaktır.
    Zahmet edip mesajımı okuduğunuz için şimdiden teşekkür eder ve nice zevkli avlar dilerim.

    Haldun TURAN

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Savaşcım çok samimi söylüyorum, big game dedikleri o planlı programlı orkinos avlarına bile senin bu seçmece avların kadar özenmiyorum...

    YanıtlaSil
  4. Silikonla av yapmak için sabırsızlanıyorum yazılarınızı okuyonca.Eminim balık alsam da almasam da yemli takıma göre çok fazla zevk vericek silikonla avlanmak.Şu an için silikonla kurşunu birleştirmeyi aksiyon vermeyi taktırmadan nasıl çekeceğimi vs... pek bilmiyorum ama onları da merakım sayesinde zamanla öğrenicem.Bu fikrimi aklıma soktuğunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Kardeşim öyle güzel anlatıyorsun ki sanki yaşıyoruz.En kısa sürede bir LRF takımı alıp bu işe başlamak farz oldu.Eline diline sağlık,teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Lrf imile mirmir avi için misine kalinligi ne olmasi gerekir tavsiyeniz nedie ?

    YanıtlaSil
  7. Lrf imile mirmir avi için misine kalinligi ne olmasi gerekir tavsiyeniz nedie ?

    YanıtlaSil